Koncepcja kampanii

Tarczyński to najpopularniejsza wśród konsumentów marka i lider w kategorii kabanosów w Polsce. Z myślą o graczach powstały chipsy mięsne, które są zdrowymi odpowiednikami słonych przekąsek. Jak widać z wyników badań, sporty elektroniczne nie są mniej społeczne niż zwykły sport. Ludzie gromadzą się, aby wspólnie grać, czy kibicować. Może o tym świadczyć rozmiar turnieju Esport Tour PRO – turę wiosna 2020 obejrzało w formie transmisji live w ciągu 2 dni 203.000 unikalnych użytkowników. Dla porównania na festiwalu muzycznym Open’er w Gdyni w 2019 roku było jedynie 110 tyś uczestników, a na mecze piłkarskie ekstraklasy przychodziło średnio na stadion od 5 do 12 tysięcy fanów. Dlatego Cyberwolves – agencja marketingu esportowego wraz z marką Tarczyński, stworzyli kanał Tarczyński Studio Live, który transmituje najpopularniejsze rozgrywki esportowe.

Cele i wyzwania kampanii

Jak zachęcić graczy do ciągłego obcowania z marką? Fani esportu mają jedną, szczególnie ważną dla marketerów cechę – poświęcają swojej pasji dużo uwagi. We współczesnym, digitalowym świecie, w którym coraz młodsze i wymagające pokolenia dochodzą do głosu, warto szczególnie zadbać o ten segment konsumentów. Esport to dla nich nowoczesna forma rozrywki obecna w social mediach, które już dawno przestały być platformami wyłącznie konkursowymi czy towarzyskimi. Stanowią świetne miejsce do reklamy różnorodnych produktów i usług, łatwo dostępne i atrakcyjne, idealne do wykorzystania przez reklamodawców – szczególnie zaś w obliczu zauważalnie mniejszego clustera komunikacyjnego i reklamowego niż niegdyś. Biorąc to pod uwagę, celem kampanii było stworzenie szeroko zasięgowego projektu, który umożliwiałby naturalne pozycjonowanie marki Tarczyński w kontekście gier komputerowych, a także promocja nowego produktu – Chipsy Mięsne.

Strategia

Punktem wyjścia była obserwacja autentycznych potrzeb rynku graczy pod względem konsumpcji. Zależało nam na dotarciu do młodych fanów esportu, w sposób autentyczny. Kampania musiała być wpisana w styl życia grupy docelowej i dać użytkownikom narzędzie, za pomocą którego mogą być na bieżąco ze swoją pasją. Strategię działań komunikacyjnych oparliśmy na bazie Tarczyński Studio Live, a także poprzez twórców Twitch.

Sposób realizacji

Zaczęliśmy szukać obszarów, gdzie z marką Tarczyński moglibyśmy zrobić coś dla graczy i powiedzieć o tym szerzej światu. Stworzyliśmy innowacyjny na skalę Polski projekt skierowany do miłośników sportów elektronicznych. Tarczyński Studio Live to profesjonalne studio prowadzące transmisje zawodów esportowych na żywo. Tylko w czasie premierowego weekendu steramy obejrzało 120.000 osób. Podczas streamów widzowie obserwują eliminacje i turnieje rozgrywane przez polskie i zagraniczne zespoły, testują gry i biorą udział w grywalizacji, dzięki której za czas spędzony na kanale otrzymują punkty, które mogą wymieniają na pakiety spalinowe produktu marki Tarczyński. Na transmisjach obecni są różnorodni goście ze świata gier komputerowych. W studio poza regularnymi transmisjami z rozgrywek organizowane są również turnieje dla amatorów, którzy chcą zasmakować profesjonalnej gry, pod nazwą Tarczyński ChampionChips. Projekt Tarczyński Studio Live to kolejny nowoczesny kanał komunikacji marki, która stale buduje swoją obecność w codziennym życiu konsumentów. Dodatkową formę promocji kanału stanowią kanału stremerów, którzy streamując na swoich kanałach, lokują logotyp Tarczyński Studio Live na ekranie transmisji oraz produkt Chipsy Mięsne. Podjęliśmy też współpracę z jednym z naszych partnerów – Progamer – w ramach której stworzyliśmy cross promocję. Klienci marki Progamer do zakupionych foteli i biurek gamingowych otrzymywali zestawy samplingowe od marki Tarczyński. Promocja komunikowana była poprzez dedykowany ladning page, ale również poprzez social media obu marek.

Rezultaty

Po 6 miesiącach trwania kampanii kanał Tarczyński Studio Live osiągnął poziom 1.900.000 widzów. W tym samym okresie na kanałach naszych streamerów pojawiła się dwukrotność tej liczby – 3.800.00 widzów. Czas sześciu miesięcy zaowocował także w sampling 8100 paczek produktu. To o 190% więcej od założonego KPI na kanale TSL oraz o 280% więcej od oczekiwanej liczby na kanałach streamerów. Średnia oglądalność transmisji każdego miesiąca na kanale wynosi 2 977 620 minut. Cross promocja marki Tarczyński oraz Progamer dotarła w ciągu 3 miesięcy do 130 250 użytkowników i wygenerowała 530 549 odsłon landing page. Te wszystkie wyniki zostały uzyskane wyłącznie w organiczny sposób. W rezultacie Tarczyński Studio Live stało się najpopularniejszym kanałem studyjnym dla marki w Polsce.